De werkzaamheden bestaan naast fiscale advisering en het verzorgen van fiscale aangiften uit fiscale planning, het samenstellen van jaarrekeningen en administratieve dienstverlening. Onderstaand treft u een niet uitputtende opsomming aan van onze werkzaamheden. Heeft u interesse of vragen over onze dienstverlening of wilt u vrijblijvend kennismaken neem dan contact op via het contactformulier of telefoonnummer op de contactpagina. Onze tariefstelling is transparant en ondanks onze kennis en ervaring lager dan de middelgrote kantoren. Wij hebben afhankelijk van de aard van de werkzaamheden een gedifferentieerd uurtarief en werken met vaste prijsafspraken. Vraag naar de mogelijkheden.
Overzicht van onze dienstverlening
Ondernemers: inkomstenbelasting, schenkingsrecht, successierecht, toeslagen en verzorgen van aangiften loonbelasting en omzetbelasting.
Direceur-grootaandeelhouders: inkomstenbelasting en toeslagen en voor de bv: vennootschapsbelasting, dividendbelasting, verzorgen van aangiften loonbelasting en omzetbelasting.
Ondernemingen: vennootschapsbelasting, dividendbelasting, voorbereiden van aangiften loonbelasting en omzetbelasting.
ZZPér: inkomstenbelasting en toeslagen, verzorgen van aangiften loonbelasting en omzetbelasting.
Fiscale advisering
De fiscale regelgeving verandert doorlopend, niet alleen door wijzigingen in de wetgeving maar ook door rechterlijke uitspraken en besluiten van de belastingdienst. Het is daarom voor u lastig om vast te stellen met welke fiscale regels u te maken hebt en wat de gevolgen hiervan zijn. Wij signaleren, adviseren en denken daarom met u mee. Wij attenderen u op fiscale ontwikkelingen die voor u van belang (kunnen) zijn. In overleg met u bekijken we hoe u fiscaal de optimale situatie kunt bereiken, rekening houdend met uw wensen en persoonlijke situatie.
Het gebied van onze fiscale advisering is breed maar te denken valt aan het volgende:
- advisering bij te kiezen rechtsvorm,
- advisering bij het opzetten, beoordelen en aanpassen van ondernemingsstructuren,
- advisering bij de fiscale behandeling van de directeur-grootaandeelhouder, ondernemer en firmant,
- het formele recht,
- omzetbelasting
- estate planning
Klanten komen bij ons met uiteenlopende vragen. Een paar voorbeelden:
• Ik wil mijn onderneming samen met een derde gaan drijven. Hoe kan ik dit het beste vormgeven: een VOF, maatschap, CV of bv?
• Ik wil een onderneming van een bv
overnemen. Zal ik de onderneming kopen of de aandelen in de bv?
• Ik wil mijn bedrijf of mijn bv overdragen aan een van mijn kinderen. Hoe kan ik dit fiscaal het beste inkleden?
• Ik wil een eigen woning kopen. Hoe kan ik die het beste financieren: met eigen vermogen, een lening van een bank of een lening van de ‘eigen' bv?
• Kan ik mijn onderneming het beste drijven als eenmanszaak, of kan ik mijn onderneming beter overdragen aan mijn eigen bv?
• Is het zinvol een fiscale eenheid voor de vennootschapsbelasting aan te vragen en wat zijn daar dan de gevolgen van?
• Ik koop een nieuwe personenauto. Kan ik deze beter door de onderneming laten kopen of in privé?
• De belastingdienst wil een boekenonderzoek instellen. Waar moet ik rekening mee houden?
• De inspecteur is afgeweken van de ingediende aangifte. Wat kan ik daar tegen doen?
• Ik ga scheiden wat zijn de fiscale consequenties?
• Ik wil een pand aanschaffen en zowel zakelijk als privé gebruiken, wat zijn de fiscale consequenties/mogelijkheden?
Fiscale aangiften
Vrijwel dagelijks vinden er ontwikkelingen plaats op fiscaal gebied. Wij zijn op de hoogte van de laatste wijzigingen in het belastingrecht en kunnen u daardoor adequaat adviseren en behulpzaam zijn bij het opstellen en indienen van de aangiften. Vanuit onze deskundigheid streven wij naar de voor u optimale situatie, uiteraard binnen de grenzen van de regelgeving. U kunt hierdoor niet alleen tijd en inspanning, maar ook belasting besparen.
DVD Belastingadvies verzorgt voor u onder meer de volgende fiscale aangiften:
• inkomstenbelasting
• vennootschapsbelasting;
• dividendbelasting;
• omzetbelasting;
• overdrachtsbelasting
• loonbelasting en sociale verzekeringen
• erf- en schenkbelasting
Administratieve dienstverlening en samenstellen jaarrekening
Een goede, overzichtelijke jaarrekening is belangrijk voor u als ondernemer. Het biedt u helder inzicht in waar uw onderneming staat. Op basis van de cijfers in de jaarrekening kunt u verantwoorde beslissingen nemen over de toekomst van de onderneming. Naast deze interne waarde van de jaarrekening en het voldoen aan de statutaire verplichting moet u aan derden een jaarrekening kunnen overleggen. Hierbij kunt u denken aan de bank wanneer u een krediet wilt aanvragen, aan een nieuwe leverancier of aan de fiscus.
DVD Belastingadvies is u van dienst bij het professioneel samenstellen van uw jaarrekening. Wij verzamelen de benodigde gegevens, verwerken en rubriceren deze. Hieruit volgt uiteindelijk een samenvatting van de financiële informatie in de vorm van een jaarrekening of een andere financiële verantwoording. Wij stellen de
jaarrekening samen in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Als bevestiging voegen wij een samenstellings-verklaring aan de jaarrekening toe. Zo weet de ontvanger van de jaarrekening dat deze met zorgvuldigheid is samengesteld en voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.
Bij de jaarrekening ontvangt u van ons een nadere analyse van de financiële
positie van uw onderneming en van de behaalde resultaten in vergelijking met de resultaten over de vorige periode. Zo wordt inzichtelijk op welke punten u moet bijsturen om uw ondernemersdoelstellingen te behalen. Uiteraard wordt de jaarrekening tevens fiscaal tegen het licht gehouden. De bespreking van de jaarrekening speelt als instrument hierbij een belangrijke rol.
Voor u als ondernemer staat de business centraal. Iedere dag wordt u geconfronteerd met nieuwe vragen en uitdagingen. Om steeds de juiste beslissingen te kunnen nemen, is het belangrijk dat u snel inzicht hebt in de prestaties van uw onderneming. Een goede financiële administratie is hierbijonmisbaar. Het is een kompas, dat op elk moment aangeeft of u nog op de juiste koers ligt en op welke punten u eventueel moet bijsturen.
DVD Belastingadvies neemt ondernemers de financiële administratie uit handen. Hierbij zijn vele vormen mogelijk. Van geheel of gedeeltelijk uitbesteden tot detachering en online boekhouden. Daarnaast denken wij graag mee over organisatorische, fiscale en juridische vraagstukken binnen uw onderneming.
Wij beginnen met het bespreken van uw wensen en verwachtingen. Aan de hand hiervan maken wij een voorstel voor de inrichting van de financiële administratie en onze eventuele verdere dienstverlening. Zo krijgt u meer ruimte voor de kern van uw werk: het ondernemerschap.
Op administratief gebied verzorgen wij voor u onder meer de volgende diensten:
• inrichten van administraties
• beoordelen van administraties op hun doelmatigheid en functioneren